První květnový týden jsem s ministrem dopravy navštívil pardubické vlakové nádraží, kde probíhá rozsáhlá rekonstrukce. V současnosti se čile se pracuje na rekonstrukci čtvrtého a výstavbě nového pátého nástupiště, obě se dokončí v červenci, na řadu pak přijde poslední, třetí. Všechna opravená nástupiště jsou ve výšce 550 mm nad kolejí, tedy v úrovni podlahy moderních vlaků, mají nová zastřešení, osvětlení a informační systém.
Současně s modernizací nástupišť se také kompletně opravují oba podchody a probíhá kompletní rekonstrukce ikonické výškové budovy, kterou bude Správa železnic využívat jako své školicí středisko. V přízemí střední části jsou prostory restaurace a rychlého občerstvení, které budou sloužit i široké veřejnosti. V suterénu se přeměňuje původní kino na multifunkční sál. Prostory ve vyšších podlažích se také upravují a využijí se pro umístění dopravního sálu a dalších školicích prostor.
Letos se také usadí na pilíře zbývající díly lávky pro pěší, která propojí sídliště Dukla se Zeleným Předměstím a Palackého třídou a postupně se doplní výtahy a eskalátory. S otevřením lávky pro veřejnost se počítá v polovině příštího roku.
I přes technickou náročnost aktuálně probíhající čtyřleté stavby se ve stanici daří zajistit plynulý provoz. Aktuální mírná zpoždění vlaků a snížený komfort budou již brzy vyváženy podstatně lepším cestováním a vyšším komfortem.